Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

tisdag, mars 06, 2007

Hoppas på vår snart

Nu får det snart vara nog med vintern. Det har visserligen varit en ganska beskedlig vinter här i Stockholm men jag hoppas det bli vår snart. Var i söndags ute på vad jag förmodar var säsongens sista skidtur. Tog mig till Fiskartorpet strax bakom Stockholms Stadion men där var det förvånasvärt dåligt med spår men jag skidade på ändå. Det var härligt väder, solen värmde skönt och det var bara att njuta och göra det bästa av situationen. Gled iväg mot universitetet och det förvånade mig hur lite människor jag stötte på, det var väldigt öde. Väl framme vid univesitetet var det bara att ta av sig skidorna och gå och ta T-banan hem.
Urban frisksportare man är, va'? Men vad ska man göra när man bor i Staden??? Å andra sidan är Stockholm med omnejd alldeles utmärkt gällande utbudet för naturliv, ur stadssynpunkt sett då. Kan ju jämföra med London, där jag bott i 3 år, hopplöst att få ta sig ett dopp eller få uppleva lite stillhet och natur. Då får man ta sig en bra bit från stan och man är garanterat inte ensam då.

Bilden har jag lånat från bloggen "Jakobs Mamma"

5 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Stockholm är precis lagom stort och har precis lagom mycket natur. Vi har det bra.

onsdag 7 mars 2007 kl. 14:41:00 CET  
Blogger Tankevågor said...

Undrade just om det blev något av den där skidturen innan snön sinade. Visst är Stockholm vackert på många vis. Naturen och vattnet in på knutarna är så speciellt. Håller med Cliff...vi har det bra.

torsdag 8 mars 2007 kl. 19:51:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

Aj lööööv Ståckhålm.....Kanske mer för att det är en underbar sommarstad mer än en skön bonnhåla i den yttre EU-periferien (stavning?). Nä, va' fan - de' e' bra här..............

lördag 10 mars 2007 kl. 00:41:00 CET  
Blogger Kattis said...

Jovisst är Stockholm bra, får lite abstinens emellanåt å längtar dit. Särskilt efter Skansen Akvariet, Hagaparken, Bergianska trädgården och Isbladskärret.

söndag 11 mars 2007 kl. 16:06:00 CET  
Blogger Fria Foten said...

Kul att gå in här och läas och få lite "STHLM-INPUT", men det svider oxå. Hur kunde jag flytta? "fniss"!

tisdag 20 mars 2007 kl. 09:46:00 CET  

Skicka en kommentar

<< Home