Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

onsdag, december 20, 2006

En ledig dag

Arbetslös är inte samma sak som sysslolös har jag fått lära mig den senaste veckan.
Snacka om fullt ös; Jag har haft lärarvikariat varje dag se'n sist jag skrev. Lägg till en helgturné till Helsingfors och bilden börjar kanske klarna.

Efter att ha jobbat hela fredagen (matte, fysik och bilogi med 9:orna) pinnade jag iväg till Viking-terminalen där bandets Cheva-van plockade upp mig. Tungt partajande på båten och upp i ottan på lördagmorgonen för att kraftigt bakis rulla av färjan. Tullen och deras narkotikahund fick förstås det glada beskedet att vi var "rena" från tokerier och vi släpptes in i landet. Några timmars sömn på hotellet och sedan var det dags för inlastning och soundcheck på klubben Belly. Lite mat och vila sen var det full rulle på partyt igen. Bra gig och kul publik. Seeent kom vi tillbaka till hotellet och hade lite eftersläckning.
Upp vid 11.30 på söndagen för att checka ut från hotellet och iväg till klubben för att lasta in våra grejer. Sedan en liten promenad på sta'n i väntan på att färjan skulle ta oss tillbaka till Stockholm. Partyt på söndagen blev väldigt mycket lugnare än på fredagen och vi landade lyckligt i Stockholm på måndagmorgonen. Polisens nykterhetskontroll klarades av och vi åkte för att tömma vanen vid replokalen. Då ringer det på mobilen och de ville att jag skulle komma och vicka på Skolans "fritids".
"Visst kan jag det", svarade jag, "men ge mig en timme så jag hinner hem och ta en dusch..."
Man var inte den smartaste fritidsledaren de sett just den dagen men det gick bra ändå. Även tisdagen var jag och jobbade där men har alltså varit ledig idag, och det var grymt behövligt. Jag sov till 11.30 och låg sedan och läste ett par timmar innan jag gick ut för att handla lite.

Imorgon ska jag jobba igen och då blir det fackeltåg till kyrkan och tindrande ögon på barnen, det blir säkert bra.

Bjussar på en bild från förra julen då jag var tomte hos grannen och deras barn, jag till vänster i bild ;-p

Jag kommer förmodligen inte ha tid att skriva något mer före jul
så jag önskar er alla en
Glad Dag

10 Comments:

Blogger Stefan said...

jultomte i skinnpaj...mycket ska man se...;)

onsdag 20 december 2006 kl. 18:41:00 CET  
Blogger Kattis said...

Rolig tomte, hi hi. Flaxa hälsar förresten att hon inte kan skriva på din sida längre.

onsdag 20 december 2006 kl. 19:48:00 CET  
Blogger Nini said...

God jul & grått nytt hååååååååååååår!!!
*julkramar*

Vi hörs nästa år :)

fredag 22 december 2006 kl. 10:03:00 CET  
Blogger Cliff Hanger said...

Det var tur att du skrev att det var du till vänster... God Jul på dig!

fredag 22 december 2006 kl. 11:24:00 CET  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Ha, ha, ha! Skrattar åt Cliff Hangers sköna kommentar: det är humor!!

God Jul och Gott Nytt År!

Men du: nu får du inte växa något mer, du ser ju ut att vara lika lång som min polare Chewbacca...dock inte lika hårig (förutom i ansiktet)!

Samuel

lördag 23 december 2006 kl. 04:48:00 CET  
Blogger Tankevågor said...

God (rockig) Jul! Hoppas den blir just så fridfull eller stojig som du vill ha den!

Stilig tomte! :)

lördag 23 december 2006 kl. 11:01:00 CET  
Blogger Marge_II said...

God Jul, Sir Realistic!
Återhämta dig från gig och vik och njut av julhelgen.

lördag 23 december 2006 kl. 17:49:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

Klart att tomten kan ha en skinnpaj...

Hoppas att helgen varit god mot er alla, nya friska takter efter nyår.

onsdag 27 december 2006 kl. 14:25:00 CET  
Blogger Fria Foten said...

Ny check!!!

onsdag 27 december 2006 kl. 15:14:00 CET  
Blogger Fria Foten said...

Tjoho!
Nu kom jag framflaxande!!!!

onsdag 27 december 2006 kl. 15:14:00 CET  

Skicka en kommentar

<< Home