Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

onsdag, december 06, 2006

Slut i roten

Jösses, idag har jag jobbat hela dagen på förskolan.
Har haft 21 stycken 6-åringar runt knäna i 8 timmar. Vilket drag det är på dom, men de är sköna små typer. Mycket julpyssel och lek och stoj. En och annan bokstav hann vi kika på också. Vi åt pizza till lunch idag, alltså var det inga problem att få ungarna att äta - jäklar vad en del av dom smällde i sig.
Hustrun är på julmiddag med sitt jobb ikväll och jag lär väl somna sött i soffan efter denna pärs. Kanske hittar något lagom hjärndött på burken att glo på.

6 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Ser ut som att du använder ett riktigt pizzafejs för att illustrera inlägget. Roaccutan hjälper.

Jag åt också pizza igår. Mmmm...

torsdag 7 december 2006 kl. 13:18:00 CET  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Ha, ha, ha!

Ja, det där gjorde du verkligen bra - själv hade jag nog behövt ett helrör om jag skulle ha fixat det!


Darth

torsdag 7 december 2006 kl. 18:19:00 CET  
Blogger Fria Foten said...

Du är beundransvärd. Hang on baby!!!!

torsdag 7 december 2006 kl. 19:53:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

Det var tufft. Strax efter att jag skrivit inlägget i Bloggen somnade jag på soffan som en klubbad oxe.
Torsdagen var jag ledig (tack o lov).
Idag ska jag vara biologi- och mattelärare med 9:orna.
Det är sköna kontraster när man vikarierar.

fredag 8 december 2006 kl. 08:21:00 CET  
Blogger Tankevågor said...

Vad roligt att du har fått vikariera på den nivån! Jag tycker de är så mysiga våra sexåringar i skolan. Vilka skolor har du varit i? Bara på söder eller?

Jag hittade min "slow-cooker" på John Lewis. :)

lördag 9 december 2006 kl. 21:51:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

Londongirl - Visst är sexåringarna mysiga. Jag har bara varit på Sofia Skola ännu men man får se hur det utvecklar sig. Tidigare i livet var jag på skolor i Sundbyberg och givetvis på Sv Skolan i London.
Vad bra att du hittade din "slow-cooker". John Lewis, självklart, tänkte inte på det varuhuset.

onsdag 13 december 2006 kl. 14:54:00 CET  

Skicka en kommentar

<< Home