Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

söndag, november 12, 2006

Pin-up

Har just kommit hem från en ball kväll på Södra Teatern/Kägelbanan nära Slussen på Södermalm i Stockholm.
Vi snackar hyllning till Betty Page, strippan som liksom blev urmodern för alla pin-upor. Ja, asså det här var på 50-talet som det var aktuellt. Har du sett en lastbil med ett klistermärke föreställande en halvnaken dam, då har du sett Betty Page.

Jäkla kul kväll. Det var uppträdanden och knäppa inslag i den burleska stilen och vart man vände sig var det nånting som Råckade. Hade klätt mig en den snyggaste ormskinnsskjortan och kritstrecksrandiga brallor å jazzade in på haket. Musiken svängde som tusan och det tog inte lång tid innan man hade salsasvall i knächippet.... Strax fann man gamla vänner som likaledes hade stassat upp sig. Alla var så schysst klädda, skön gammal 50-talslook liksom.
Mina gamla vänner i the Voladoras lirade sin alldeles egna guuurrrrrlriot rock och det svängde som fan.
Ja, jösses. Dax att gå å knyta sig skulle jag tro... G'natt...

(Nu något editerad version)

9 Comments:

Blogger Kattis said...

Betty Page, det är grejjer det å för att inte tala om Dita von Teese. Snacka om snygg klädstil. *s*

söndag 12 november 2006 kl. 15:37:00 CET  
Blogger Tankevågor said...

Wooow! Det låter som en riktigt trevlig kväll. Bilder, bilder, bilder! Var det ingen som hade kamera och förevigade dig i den stassen? :)

söndag 12 november 2006 kl. 23:26:00 CET  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Med ormskinnsskjorta, kritstrecksrandiga brallor och "Glamour Punk Band of Satanic Housewifes" är vilken kväll som helst lyckad!

Samuel

måndag 13 november 2006 kl. 06:29:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

nylonqueen - Klart att du gillar Betty Page. Jo, Dita von Teese är tjusig.

Londongirl - Nej, tänkte inte på att ta med kameran. Men det finns en gammal (dålig) bild på mig i den stassen. Har haft de kläderna i ett par år men använder de inte så ofta.

DMH - Satanic Housewifes, say no more... Men numera med en kille på trummor med det ekivoka namnet Will F**k

måndag 13 november 2006 kl. 08:40:00 CET  
Blogger Fria Foten said...

En stilla undran? Vart var du och dina polare när jag bodde i Eken? Eller va f-n sysslade jag med?
Shut happends!!!

onsdag 15 november 2006 kl. 21:04:00 CET  
Blogger Cliff Hanger said...

Cool outfit! :-)

En sak jag tänkte på är hur tiderna förändras. Den här hyllningen till pin-uppan känns ganska rumsren idag, men på 50-talet var Betty Page säkert jättesyndig. Vem vet, om 50 år kanske det är rumsrent med dagens hårdporr-modeller (även om den tanken känns väldigt konstig nu)?

torsdag 16 november 2006 kl. 15:40:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

Flaxa - Vet inte var du hängde runt men jag och bandet spelade ofta på Kaos, Tre Backar och liknande ställen på 80-talet. Även MC-träffar och liknande fester var vi ofta på.

CH - Tackar. Jo Betty Page var kontroversiell då och, som du skriver, så undrar man var gränsen för det oskyldiga dras när man är gammal och grå. Huga, huga...fläskfärsbilder i barnprogrammen kanske?

fredag 17 november 2006 kl. 13:46:00 CET  
Blogger Fria Foten said...

Har glömt vart kaos låg,men jag vet att jag har varit där flera ggr. Jodå , hoj-ställen var det ett hörfrekventerande på i slutet av åttio. Carolina,Perkele MC,Hoj klubben i Tumba som tyvärr var ett jäkla knarkarställe, Hydet tror jag dom hette? Vad heter hoj.klubben ute Barkaby, bakom Rinkeby? har glömt det också efter att jag flyttat från stan.
Hur som helst så kan vi nog ha varit på samma ställe någon gång.
Tjillevipp!!!!!

fredag 17 november 2006 kl. 16:48:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

Kaos låg på Stora Nygatan i G:a Stan.
Har lirat både på Perkele (numera Hells Angels), Hydet och Sofia Hogs som stället i Barkaby/Rinkeby/Akalla heter.
Vi har förmodligen setts i de sammanhangen.
Mitt band då hette Träskmännen och vi lirade rhythm 'n' blues.

lördag 18 november 2006 kl. 11:53:00 CET  

Skicka en kommentar

<< Home