Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

torsdag, september 28, 2006

Gott hopp om jobb

Det känns som om det börjar röra på sig på arbetsmarknaden. Två intervjuer denna vecka och en bokad nästa vecka. Bara det steget att överhuvudtaget att få komma på intervju lyfter en lite i kragen.
Har varit på en intervju som helpdesk-support för ett telecom-bolag och en som vaktmästare på en högskola. På högskolan vill de nu att jag kommer tillbaka för en andra intervju, de ringde nu medan jag satt och skrev detta.

Visserligen fick jag just ett annat samtal från en annan arbetsplats där de inte ville ha mig, men "that's life". Den arbetsplatsen var jag egentligen inte så jätteintresserad av så det känns inte speciellt tungt.

De ovan nämnda jobben, som jag just varit på intervju för, verkar i.o.f.s. vara intressanta men det som jag ska på nästa vecka känns ännu bättre.
De ringde igår eftermiddag från ett museum och vill ha mig på en intervju som tekniskt ansvarig för en 3D-bio de ska dra igång där. Denna tjänst är inte annonserad men de hade sparat mina uppgifter från en tidigare ansökan gällande museivärd (den tjänsten är nu tillsatt) och hörde av sig. Det känns ju bra att man kan vara intressant i nästa steg och att de anammat mina andra talanger än de jag försökte framhäva för den tjänsten jag då sökte.

Angående min blogg från torsdag 21 september vill jag berätta att det inte var så farligt med återvändandet till lokalerna där min förrförra arbetsplats låg. Det var så pass ombyggt och fixat att det kändes helt OK. Sen återstår att se om det blir något jobb där eller ej.

7 Comments:

Blogger Kristian Lagerfeldt said...

Lycka till med nya jobb! Jag sitter ju sedan ett par dagar på ett just sånt, nytt jobb alltså, trevligt. Hoppas det går bra!

torsdag 28 september 2006 kl. 17:00:00 CEST  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Wow, det är ju sån't här som berör och gör en superglad: härligt!

Nu håller vi tummarna och det skall bli spännande med fortsättningen.

Men kom ihåg: det är inte du som bli nekad jobb - det är arbetsgivarna som går miste om en kompetent person!!

Samuel

lördag 30 september 2006 kl. 09:46:00 CEST  
Blogger Sir Realistic said...

Tack både Kristian och Samuel för uppmuntran.
Det känns som att det snart kommer att lösa sig på jobbfronten.

:-)

lördag 30 september 2006 kl. 13:05:00 CEST  
Blogger Fria Foten said...

Hallo!
Kolla mitt inlägg på blogg
" helgturné"

lördag 30 september 2006 kl. 21:09:00 CEST  
Blogger Fria Foten said...

Men du Hellacopters stuket är kanon.
Har ni någon hemsida där man kan lyssna?

söndag 1 oktober 2006 kl. 20:05:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

Weee!! Hur coolt som helst med 3D-bio! Jag hoppas mest på det, ok?

*håller tummarna, blundar å hoppas hårt*

måndag 2 oktober 2006 kl. 13:18:00 CEST  
Blogger Cliff Hanger said...

Lycka till med biojobbet! Min sambo fick ett extraknäck på ett jobb som hon sökte ett halvår innan hon fick jobbet, för att de hade sparat hennes ansökan.

tisdag 3 oktober 2006 kl. 15:50:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home