Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

tisdag, augusti 29, 2006

Hemmagubben

Hustrun tycker att det är riktigt bra att ha mig hemma om dagarna. Igår när hon kom hem hade jag middagen klar, en schysst hemkörd lasagne. Jag försöker hålla lägenheten relativt välstädat, det vet jag att hon uppskattar, och diskat hade jag också gjort.

Idag har jag haft tvättstugan det är inte så dumt ibland, allt är rent och fint och doftar gott. Bara lite kvar i torkskåpet som jag snart ska gå och hämta.



Hustrun gav mig hushållspengar i morse så efter att tvätten är vikt och inlagd i skåpen ska jag gå ut och handla något smarrigt till middag. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på att laga i ordning dag men det brukar lösa sig när man står där i butiken och kollar in råvarorna.

Jag var idag tvungen att tacka nej till ett vikariat på en av skolorna här i närheten, jag har ont i halsen och är lite allmänt uschlig. Det var synd för jag vill verkligen ha in en fot i den skolan och lät hälsa dem att de gärna får ringa igen och hoppas på att man är i bättre form nästa gång.


Annars har det väl inte hänt så mycket här på Söder

4 Comments:

Blogger Miss Fat Herself said...

jag har också en sambo som fixar middag till mig lagom till när jag kommer hem, det är det bästa som finns...han tycker väll inte att det är jätteglatt att alltid laga middag men jag njuter för fullt...hehe

tisdag 29 augusti 2006 kl. 15:51:00 CEST  
Blogger Nini said...

Samma här. C lagar middag jämt, men jag städar undan som kompensation.

Nu har jag ifs levt på sallad i 2 veckor så nu gör jag ju maten själv, men i vanliga fall så gör C det.

Hemmapojkar är bra =)

onsdag 30 augusti 2006 kl. 08:53:00 CEST  
Blogger Andreas said...

*host*

Okej, jag jobbar väl vidare då...

onsdag 30 augusti 2006 kl. 15:10:00 CEST  
Blogger Sir Realistic said...

Tjejer ska pysslas om på alla sätt.
Inte bara "...wine 'n' dine them..."

Andreas - Jobba på, du...

torsdag 31 augusti 2006 kl. 10:25:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home