Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

fredag, augusti 25, 2006

Spanaren

Vilken konstig grej det hände tidigt i morse.
Jag kunde inte sova och klev vid 04.30 upp för att ta mig ett glas vatten. Knallade ut i vardagsrummet och hör lite röster och bildörrar smälla ute på gatan. Tittade lite slött ut genom fönstret, som har god utsikt över hörnet E-gatan och Å-gatan, och ser några ynglingar kränga på sig munkjackor med huvor och sedan går de fram till en Audi och slår in en sidoruta. De lyfter ur ett par kartonger och bär bort dem till den väntande Jaguaren (diskret kärra!!!), lägger kartongerna i skuffen och åker iväg Å-gatan fram.

"Jösses" tänkte jag och plockade fram telefonkatalogen, hittar till slut i mörkret (jag ville inte tända, var spritt naken) numret till Polisen och ringer. Jag kunde inte se registreringsnumret när de åkte iväg men jag kunde ändå ge en ganska god beskrivning av situatiuonen. Medan jag pratar med Polisen ser jag hur de kommer åkande tillbaka på Å-gatan - mot enkelriktat, nu var måttet rågat - och då ser jag regnumret tydligt. Jag kunde även följa deras väg ner till F-gatan där de svängde västerut, allt detta medan jag fortfarande har Polisen på tråden, vilken direktrapport det blev.De tackade så hjärtligt och vi lade på.

När jag kollade upp regnumret på nätet visade det sig att skyltarna tillhörde ett helt annat fordon men jag är ganska säker på att de ändå kunde få tag i skurkarna efter den direktrapporten.
Dessvärre hade jag väckt upp hustrun och hon kom tassande och undrade vad som stod på. Hon trodde jag satt och ringde på någon annons, fan va' poppis man hade varit hos en eventuell annonsör om så hade varit fallet.
Efter detta lilla drama var jag förstås lite uppspelt och kunde givetvis inte somna om.
Nu är jag jättetrött.

5 Comments:

Blogger Nini said...

Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh va spännande!!! Sånt där är så kul =)

Jag & mamma är jätteduktiga på att rapportera konstiga bilar som står ute i skogen hos mamma, vi har tom fått hittelön!

Men du, 112, hur svårt är det att slå i mörkret? ;)

fredag 25 augusti 2006 kl. 10:31:00 CEST  
Blogger Sir Realistic said...

Jo jag tänkte på 112 efter ett tag, men du förstår jag var lite trött-dimmig och kom på det först efter att jag hittat och slagit numret till polisen på K-holmen.

Ska kolla med svägerskan om de fick tag i buset.

Förresten, detta var väl i högsta grad brottsförebyggande...?

fredag 25 augusti 2006 kl. 12:40:00 CEST  
Blogger Andreas said...

Brottsförebyggande vettefan ;) Då skulle det ju aldrig hänt...

Sjysst att sno plåtar och smälla på en Jagga av alla bilar, och visst går måttet när de inte bara gör intjack i en bil, utan dessutom kör mot enkelriktat! ;)

söndag 27 augusti 2006 kl. 10:48:00 CEST  
Blogger Sir Realistic said...

Andreas, jag menar att det var brottsförebyggande på så vis att om de åkte fast tack vare min iaktagelse så blev det ju helt rätt.

söndag 27 augusti 2006 kl. 19:36:00 CEST  
Blogger Nini said...

Det var helt klart brottsförebyggande som fan!! Värsta civilingripandet ju :)

Fressten, det var inte vår M som jag gick tjejmilen med, det var Maria - en gammal kollega.

tisdag 29 augusti 2006 kl. 10:05:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home