Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

tisdag, augusti 08, 2006

Väntar...

Väntar fortfarande på svar från en del arbetsplatser där jag sökt jobb. Trots att jag skriver och snällt tjatar lite får man ändå inga svar - svagt.
Hoppas stort på ett jobb som "institutionstekniker" på Musikhögskolan, vet att jag ligger bra till där men det går så trööögt...
Där ska man kunna serva instrument, mixa ljud och ljus, plus lite andra typ vanliga vaktmästartjänster - det är ju precis jag. Vet så pass att jag är kvar i urvalsprocessen.
Men skolorna startar väl snart och då bör de kanske ha saken klar...? Såg att de annonserar efter en "Personalhandläggare" och det är kanske där skon klämmer.

Väntar också på svar från Polisen om mitt tillstånd att få utöva gatumusik i Stockholm. Det handlar alltså om att bluesa lite med elgitarr och batteriförstärkare.
Ganska sjukt att det är OK att, upp till tre personer, ställa sig och lira säckpipa, dragspel och trombon utan tillstånd men för en jäkla förstärkare på 1,5 Watt måste man ha skriftligt. Knasigt.

På onsdag den 9:e (i morgon) går Hustrun och jag till Skansen för att avnjuta
"Where the action is" . Vilken grym line-up de har fått ihop, rockigt är bara förnamnet.
Jag vann biljetter på Radio Bandit 106.3. Perfekt, där sparade vi in drygt 600 spänn för oss båda. Har försökt gama till mig gästlista men det är alltid svårt i Stockholm, det är ett sån't jäkla tryck runt grabbarna här. Eller som de själva säger - "Vi har så mycket folk på gästlistan som vi inte har en aning om vilka de är, det är skivbolag och annat som tycks vara vår kompisar"


2 Comments:

Blogger Andreas said...

Buhu... jag vill också gå men har fan inte råd... =(

onsdag 9 augusti 2006 kl. 12:19:00 CEST  
Blogger Nini said...

Men men, jag trodde att du hoppades på Debaser?

Fast det är klart, musikhögskolan är ju ganska tungt. Eller hur?

Du får säga till sen när du får ditt tillstånd så jag kan komma å bilda crowd runt dig, då kommer fler stanna till oxå :)

fredag 18 augusti 2006 kl. 09:43:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home