Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

fredag, mars 31, 2006

Rock 'n' Roll

Ska åka iväg å jobba med mina vänner i the Sewergrooves, det ska bli jäkligt skôj. Vi åker i eftermiddag, de ska plocka upp mig på jobbet i Bromma vid 3-tiden och sedan drar vi direkt. Det var ett tag se'n som man drog iväg och hade en rock-helg. Visst skulle man helst vilja lira själv men det här är "second best" till att stå på en scen.

Club Sisters i Söderhamn är målet för kvällen och jag åker med som chaufför, råddare, ljudtekniker m.m. Man vet aldrig hur såna här resor slutar, det kan gå vilt till,
får se om det blir något bra Rock 'n' Roll-minne att berätta efter helgen

The Sewergrooves är oförtjänt okända i Sverige, faktist (och tyvärr) mest kända för att de hade Robban Eriksson (Hellacopters) på trummor i några år i början av sin "karriär". Ett riktigt jäkla bra band bland många andra som aldrig får den där STORA chansen de så väl förtjänar. De har kajkat runt i 10 år, varit på ett stort antal Sverigeturnér, några Europaturnéer och en USA-sväng. De har släppt många plattor, som ingen bryr sig om. Det är ett tröstlöst slit men de ger inte upp. Det är är fantastiskt och lite märkligt hur många riktigt bra men okända band det finns i Sverige som väcker uppmärksamhet utomlands men som inte når ut på hemmaplan.

Diane Bombshelter i klänningen

För några år sedan blev min Kära tillfrågad av Diane Bombshelter (hon heter så), från Tucson Arizona, om hon kunde sy en bröllopsklänning till den kommande "stora dagen". Diane hade hittat Käras web-sida genom att klicka sig via ett par svenska band. De lyckliga tu valde att åka till Sverige på sin honeymoon p.g.a. sin kärlek till den svenska rock-scenen, Diane hade då aldrig varit utanför USA. Vi möttes givetvis upp och tog Don & Diane på en sväng i Stockholm som dom var grymt glada åt. Eller som Diane sa; "Såna här ställen skriver dom aldrig om i turistguider..." och det är man ju ganska glad för.


Jag, Diane, Don & Sussi i källaren på Br. Olssons

5 Comments:

Blogger Nini said...

Den där klänningen är så grym!!!
Din darling är verkligen riktigt duktig på det dära med tyg :)

Fan va jag hade velat åka tunnelbana med dig igår!! Jag vill ju höra dina rock-stories, få reda på hur mkt kul som hände backstage å allt sånt dära juuuuuuu =(

Nästan så jag åker blå linjen ut till sumpan å tebaks nån dag bara för att.....

tisdag 4 april 2006 kl. 08:14:00 CEST  
Blogger Sir Realistic said...

Jo, hon är duktig vid symaskinen.
Nu håller hon på med ytterligare en bröllosklänning åt en kompis, den blir ljusblå.

Faktist ingen Rock 'n' Roll-story att berätta från den senaste resan, det var väldigt lugnt.

tisdag 4 april 2006 kl. 20:00:00 CEST  
Blogger Babushka said...

Cooolt, jag har kollat på hennes hemsida och är impad.

=)

torsdag 6 april 2006 kl. 14:05:00 CEST  
Blogger Nini said...

Skulle sååååååååå behöva hjälpa av nån som kan sy =/
Men jag kan ju inte fråga... =(

torsdag 6 april 2006 kl. 19:21:00 CEST  
Blogger Sir Realistic said...

Ha, ha, ha.... Victoria, fråga kan man alltid göra... ;-)
För oinvigda i denna dialog kan jag förklara, utan att avslöja något (som inte finns att avslöja!!!), att Hustrun och Victoria inte riktigt kommer överens.

fredag 7 april 2006 kl. 10:09:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home