Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

onsdag, mars 01, 2006

Nu är det vår...!!!???

Bofink © Jan Joråd

Vaknade 05.40 och kunde inte somna om. Kände efter hur jag mådde och det var inte alls illa - riktigt bra faktist. Konstaterade dock att ländryggen fortfarande värker som tusan efter söndagens krasch på skridskoutflykten (se redogörelse längre ned). Svullen och vackert färgad är ryggen, har lite svårt att röra mig normalt. Tack o lov inga problem med skallen (eller det får nog andra bedömma), som jag slog i ordentligt.
Låg och snoozade till 06.15 då jag kravlade mig upp och stapplade in i duschen. Hustrun kommer ut i badrummet och båda ser lika förvirrade ut, hon något mer borta än jag just uppkliven som hon är.
Därefter en kopp fusk-latte* och lite nyheter på TV. Fågelinfluensa, halkolyckor i syd-/västsverige, uppror i ett fängelse i Irak, lite sportresultat (10-3, 0-1, 3-3...), väderprognosen säger mer snö.
Men stopp nu - vi är inne i mars månad och jag vill att det ska vara vååår. Var är solskenet, fågelkvitter, porlande bäckar, insekter som vaknar, full fart i båtklubbarna, tussilago i dikena, dofterna...? Nä, inget sån't...va' trist.
Visst har vi (haft?) en fin vinter t.o.m. ur en stockholmares perspektiv men nu får det snart vara nog, tycker jag. Jag vill fiska i en vik, sitta på uteservering, bygga verandan på landet, grilla något gott, knäppa en kall bärs i skuggan av en lövklädd björk, spela terängkrocket, bada naken från en skärgårdsklippa, besöka festivaler (eller ännu hellre vara delaktig på scenen), långa varma nätter, promenera hem i soluppgången (nynnar på "Sakta vi gå genom sta'n"...), gräsfläckar och "kruffs" .......
Nåja, det är väl inte sååå långt kvar till allt detta hoppas jag.

* "Fusk-latte" är snabbkaffe och mjölk i en tekopp som värms i mikron i 1½ minuter, skummas upp med en minivisp och voila - smarrigt. Detta är min standardstart på arbetsdagen, frallan tar jag lite senare när jag kommit till jobbet.

5 Comments:

Blogger Nini said...

Jag håller med. Nu är det bra! Det räcker!! Basta!!!
På min födelsedag, om 2 veckor, SKA DET VARA VÅR!!!

onsdag 1 mars 2006 kl. 10:15:00 CET  
Blogger Babushka said...

INGEN. MER. SNÖ. PUNKT.

onsdag 1 mars 2006 kl. 22:16:00 CET  
Blogger Babushka said...

Vad fan är "kruffs"?

torsdag 2 mars 2006 kl. 17:24:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

"Kruffs" är rufsig i håret av an viss anledning som börjar på "k".
Victoria kan förtydliga om du inte får igång fantasin med denna förklaring. ;-)

fredag 3 mars 2006 kl. 07:47:00 CET  
Blogger Nini said...

Det är Kei's ord... Du vet KnullRuffs = Kruffs :)

fredag 3 mars 2006 kl. 11:11:00 CET  

Skicka en kommentar

<< Home