Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

måndag, mars 20, 2006

Bajen

Bandy är inte min sport.

Jag har ett stort hjärta för Bajen men trots det så kan jag inte engagera mig i ännu en finalförlust i bandyn. Bandy är, och kommer alltid i mina ögon att vara, något för landsorten med portföljer och dess innehåll, korvgubbar, härliga dialekter m.m. Nu handlar det inte om att vara medgångssupporter eller en dålig förlorare. Att förlora betyder inte alltid "hänga med huv'et" man bör se det positiva och helheten - att kunna gå så långt i en lång turnering är ju skitbra.

Jag minns finalserien i fotboll 1982, Bajen vann med 2-1 den första matchen borta på Ullevi men blev sedan överkörda av IFK Göteborg i mötet på Söderstadion, 1-3 vill jag minnas, men det var fan i mig inga sura miner bland mina kompisar - det var fest - vilken framgång för Söderbröderna. Visst var det förbaskat kul att Bajen vann allsvenskan i fotboll 2001, det var snorstort och det var egentligen ärligare att hamna i topp 2001 än att lira bra i slutspelet 1982 men det laget som lirade -82 var ett grymt gäng - vansinnigt roliga veckor då på hösten -82.

Har egentligen lite svårt för de här varianterna med slutspel. Det bör vara en rak serie - alla möter alla, hemma och borta (utom i VM och liknande, där räcker det med en match) - klart.
Se på OS-hockeyn t.ex. - visst fan var Finland det vinnande laget sett till grundserierna. Om slutspelet arrangerats som en serie med de bästa lagen från gruppspelen hade Tre Kronor inte stått som segrare, jag tycker att det hade varit ärligare.

Hoppas den här förbaskat ihållande vintern snart är slut så att fotbollssäsongen kan dra igång. Premiärmatcherna är ju planerade till den 1/4 och hela Sverige är en isklump. Många matcher måste säkert skjutas fram ett par veckor.

Sedan ser jag förstås fram emot fotlbolls-VM i Tyskland, det blir sportfest oavsett hur det går för Sverige.

2 Comments:

Blogger Babushka said...

Ja våren MÅSTE komma tills fotbollen drar igång. Nu ska inte de allsvenska matcherna kunna sändas på tv förrän framåt sommaren heller. FATTA vad jag kommer få stå och frysa med A när han ändå ska se dem live...

FATTA!

tisdag 21 mars 2006 kl. 10:49:00 CET  
Blogger Nini said...

Hehehe du är KÖÖÖÖRD Emma. Det här är Napalms finska förbannelse, att du ska behöva frysa arslet av dig när du står vid A's sida på matcherna... :)

fredag 24 mars 2006 kl. 07:56:00 CET  

Skicka en kommentar

<< Home