Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

torsdag, mars 16, 2006

En låt kanske...?



Tänkte bjuda på en låt jag gjort, en första mix av en låt jag jobbat lite på de senaste dagarna.
Låten heter "747", klicka på bilden för att ladda hem. Ibland strular servern lite så man inte får hem hela låten - försök igen, filen är c:a 4,4MB stor och låten ska vara 4:42 lång.
Den har ingenting att göra med Kents låt med samma namn (visste inte ens att de hade en låt med det namnet innan jag gjorde den här).

Handlar om det där ovissa som många undrar över, vad händer när man dör?
Kommer man till himlen? Eller trillar man ner till "Old Nick"? Eller kanske poff, ingenting...?
Kontentan och slutklämmen i refrängen i texten är
"The closest I will ever get to heaven /
is at the top deck at a seven-forty-seven"

Den ska få ytterligare en del, eller snarare jag ska göra om musiken helt i sista versen. Måste dit något som bryter av lite från det övriga i den, en s.k. M8 (Middle Eight). Därmed kommer jag att lägga helt ny sång, som här låter ganska krystad. Även själva ljudbilden ska få en putsning, kan generellt bli mycket bättre. Kanske upp lite i tempo...?

Allt inspelat hemma i vardagsrummet till grannarnas förtret . Näää, så farligt är det inte - trummaskin, hörlurar och digitala effekter är det som gäller, nästan inga akustiska ljud förutom sången.
Mina gitarrer Dolly, Deborah & Basen har fått lufta sig.

6 Comments:

Blogger Andreas said...

Jag hade faktiskt redan varit på besök och laddat hem låten när du lämnade din kommentar =)

Gillade särskilt gitarr-riffet, men så är jag en sucker för sånt också.

Ser fram emot ljudfilen...

torsdag 16 mars 2006 kl. 11:57:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

Tackar, jag ska fixa till den och lite fler låtar som jag kan bjussa på.

Ljudfil kommer - du får den som en MP3-fil. Jag kan lägga den på servern för tankning.

torsdag 16 mars 2006 kl. 13:15:00 CET  
Blogger Nini said...

FETT FETT FETT!!!!

*drar på ljudet högtsomfan i repan*

fredag 17 mars 2006 kl. 09:10:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

Kul att mina stapplande försök till att göra OK rockmusik uppskattas.

fredag 17 mars 2006 kl. 14:37:00 CET  
Blogger Babushka said...

Jepp, även jag har fått lyssna på högsta volym hos A.

Soft är fel ord fast ändå rätt.

Soft.

tisdag 21 mars 2006 kl. 10:48:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

Tackar, jag har gjort en ny inspelning av den låten som jag ska försöka mixa bra ikväll.
Har höjt tempot lite, jobbat mer på sången och lagt flera fläskiga gitarrer.
Återkommer med den versionen.
Ska även låta er ta del av några andra låtar jag gjort.

tisdag 21 mars 2006 kl. 11:34:00 CET  

Skicka en kommentar

<< Home