Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

onsdag, september 06, 2006

Arbetsförmedlingen

Snart ska jag blada över till Arbetsförmedlingen för en "uppföljning av min individuella handlingsplan".
Vadå handlingsplan???
Min personliga handlingsplan är självfallet att söka så många arbeten som möjligt som jag finner intressanta och sedan hoppas på att någon fattar hur jäkla bra jag är.

Varför är det så att man känner sig som en skurk när man går till Af?
Jag menar känslan de utstrålar, att man är till besvär när jag egentligen allra helst vill slippa att gå dit. Jag behöver inte Af till något annat än det de försöker övertala mig om är lämplig aktivitet för mig - stämpla, gå kurser och annan skit.
De försöker lägga orden i munnen på en och få en till att söka arbeten inom verksamhetsområden som man inte alls varken har lust, vill eller kan jobba med.

Bara för att mitt senaste arbete var på ett trist jäkla lager betyder det inte att jag tänker söka mig till något, som de försöker uppmuntra en till, "roligare" lager. Glöm det. Alla lager är lika tråkiga.

Har nu på morgonen skickat en ansökan om ett jobb som vaktmästare på en gymnasieskola här i Stockholm men jag vet inte om jag egentligen vill ha det jobbet, sökte mest för att kunna lägga ytterligare text på den lista över sökta jobb som jag ska ta med mig till AF. Och så är det med flera jobb jag sökt den senaste tiden, är nästan lite ängslig för att någon av de som jag prioriterar lågt vill ha mig. Tänk om jag hakar på ett sånt arbete och någon vecka senare för napp på ett jobb jag verkligen är intresserad av - men goofar det jobbet för att man inte kan komma loss tillräckligt snabbt. Hemska tanke...

Det börjar kännas lite surt med min arbetslöshet nu, hoppas att man snart åtminstone får komma på en intervju någonstans. Skulle det gå så långt med den här arbetsbefrielsen att jag måste börja jobba enbart för att få in stålar så kan jag jobba med vad som helst, jag är inte kräsen om det enbart gäller att överleva. Då kan jag tänka mig att diska eller annat jobb som de flesta inte ens vill höra talas om. Men innan dess vill jag åtminstone försöka hitta ett jobb som känns lite kul att gå till om morgnarna.

3 Comments:

Blogger Miss Fat Herself said...

asså det är inte lätt det här med jobbsök.... känns som att jag letat jobb i ett år snart, samtidigt som jag hankar mig fram på det här jädra bemannignsföretaget.

Tillslut så söker man ju faktiskt jobb som man egentligen inte vill ha....jag lider med dig, hang in there! snart dyker drömjobbet upp!

torsdag 7 september 2006 kl. 11:42:00 CEST  
Blogger Nini said...

Jag HATAR af. På riktigt!
Deras jävla skitsnack om handlingsplan är ju BS!

"Jo jag tänkte så här, att din handlingsplan går ut på att du söker jobb. Självständigt. Så mkt du bara kan."

Eh, ja men tacksomfan då! =/

torsdag 7 september 2006 kl. 16:22:00 CEST  
Blogger Sir Realistic said...

Visst är det så, tjejer.
AF känns jäkligt meningslöst.

Men vad ska jag bli när jag blir stor, ska jag bli som far å mor..?

torsdag 7 september 2006 kl. 16:33:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home