Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

måndag, oktober 02, 2006

Min första (sista?) lista

Jag är inte mycket för listor men inspirerad av bl.a Victoria, Fröken Bokmal och Emma har jag satt ihop denna utan att utmana någon eller så, bara för att jag kände för det.

4 typer av jobb jag haft:
Mattant ("bamba" som de säger på Västkusten)
Lagerförman
Lärare
Pianotekniker

4 filmer jag aldrig tröttnar på:
Mandomsprovet
Att angöra en brygga
Midnight Cowboy
Gökboet

4 städer/kommuner jag bott i:
Solna
Sundbyberg
London
Stockholm

4 TV-serier som jag försöker följa:
Sopranos
Kalla fötter
Anna Pihl (har just börjat, verkar ganska bra)
Lost

4 platser jag måste se en dag:
Grand Canyon
Tulum
Angkor Wat
Machu Picchu

4 websajter jag inte kan hålla mig borta ifrån:
Blogger
AMS platsannonser
Spray Mail
Ljudbojen

4 schyssta toppkäk:
Pasta, i alla dess former och sköna tillbehör
Träkolsgrillat, nästan vad som helst
Texmex, speciellt Fajitas
Wokat, variationerna är oändliga

4 ställen/aktiviteter jag gillar:
En vik på landet i ekan, ett fiskespö och ett par öl
I replokalen och lira gitarr
Umgås med min Älskling
På resande fot, helst utomlands

Jag utmanar som sagt ingen alls utan det var bara kul att, för första gången någonsin, rafsa ihop nånting sånt här.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

DU GLÖMDE ÄRTOR!!!

Hur kan du glömma ärtor när jag vet att ni har minst 2 påsar i frysen?!?

;)

måndag 2 oktober 2006 kl. 13:16:00 CEST  
Blogger Sir Realistic said...

Ha, ha... Men det är ingen direkt matanrättning så ärtor räknas inte.

Igår skulle jag göra bondomelett. Då kollade jag ärtförrådet och det var TOMT, ooh fasa. Fick skriva det på inköpslistan.
Och alldeles nyss såg jag en påse ärtor ligga på trotoaren på Renstiernas Gata nära din frissa. Jag plockade INTE med den hem.

måndag 2 oktober 2006 kl. 15:56:00 CEST  
Blogger Det Mörka Hotet said...

-Gökboet: en av mina allra största favoriter (vet aldrig om man skall skratta eller inte!).
-Sopranos: underbara måltider och diskussioner!
-Angkor Wat: otroligt stort och otroligt mäktigt!

Betyder det att vi är gifta nu...?!

Samuel

tisdag 3 oktober 2006 kl. 08:09:00 CEST  
Blogger Sir Realistic said...

DMH - Jag kommer aldrig glömma känslan jag hade efter att ha sett Gökboet första gången nån gång på 70-talet. Otroligt starka känslor. Jag och mina kompisar gick mot tunnelbanan i tystnad, alla var lika berörda. Det var, som du skriver, inte lätt att veta om man skulle skratta eller gråta.

Sopranos är helt grymt bra. Har märkt bland familj och vänner att antingen älskar man den serien eller så är man helt likgiltig, verkar inte finnas något mellanläge.

Har du varit i Angkor Wat?

tisdag 3 oktober 2006 kl. 10:43:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

Vi såg Gökboet i skolan och skulle analysera filmen efteråt.
Det förstörde hela intrycket. Alla känslor som den väckte maldes sönder till bajs-intellektuella slutsatser och tolkningar.

Skolan bara förstör! =/

Ärtor på trottoaren ska man nog låta ligga. Man vet aldrig var dom har varit *s*

onsdag 4 oktober 2006 kl. 10:40:00 CEST  
Blogger Fria Foten said...

Tänk när indianen bryter sig ut på slutet och springer. Den scenen glömmer jag aldrig. Midnight cowboy såg jag i somras, den var kanon.
Asiatiskt med wok och pasta med tillbehör är oxå favvisar.
Sedan så kan man ju toppa med lite schysst musik eller någon bok.Har just läst självbiografin av Johhny Cash.
Machu Pichu vore urhäftigt.
Angkor Wat..känner jag inte till..vad är det?

onsdag 4 oktober 2006 kl. 17:21:00 CEST  
Blogger Sir Realistic said...

Gökboet kommer, för mig, länge att vara oöverträffad som film i dramagenren. Dustin Hoffmans insatser i Midninght Cowboy och Mandomsprovet gjorde att han blev min idol då.

Flaxa - Visst skulle musik haft en plats på listan, men jag lovar dig att det skulle vara svårt för mig att plocka ut 4 speciella låtar ur den stora låda jag har. Samma sak när det gäller böcker.
Angkor Wat är tempelruiner i Kambodja. Kolla den här länken;
www.thailandresor.se/angkor-wat/angkor-wat.html

torsdag 5 oktober 2006 kl. 09:06:00 CEST  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Helt rätt: antingen verkar folk hata Sopranos eller dyrka serien - finns nog inget mellanting!

Nix: jag har inte varit i Angkor Watt, men dock i Söderköping...

Samuel

torsdag 5 oktober 2006 kl. 09:07:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home