Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

onsdag, november 29, 2006

Lånad bil m.m.

Rock 'n' roll-resan till Söderhamn blev inställd i helgen p.g.a. sjukdom i bandet. Men man får hoppas att det är friskt till den 16/12, då drar vi till Helsingfors, ska bli kul som fan - länge sedan jag var där. Vi åker med Viking Salmonella på fredagkvällen den 15:e och hemresa på söndagkvällen, alltså laddat för tre bra partykvällar inkluderat gigkvällen då.

Eftersom giget i Söderhamn blev inställt passade jag på att låna The Sewergrooves' Cheva-van (har ingen egen bil) för att uträtta en del ärenden där bil är grymt bra att ha. Åkte till Nynäshman och köpte mig en elbas och liten basanläggning, 3500.- ...billigt som fan...
Döm om min förvåning när frun i huset, där jag köpte instrumenten, sa att hon kände igen mig och ganska snart kom vi fram till att vi hade varit skolkamrater i gymnasiet. Vi "tog studenten" samtidigt och hade alltså partajat ihop på avslutningsfesten. Det var bara snart 30 år sedan så det är klart att hon kände igen mig (kunde tyvärr inte säga detsamma). Denna ankdamm är allt bra liten.

Å i lördags lyckades Hustrun lura med mig till IKEA. Men hallå liksom...IKEA, en lördag, lönehelg, fyra veckor före jul... Hur kul kan det vara? Å jag som var öltörstig. Nåja, lite smarta var vi allt. Jag råkade veta att de hade öppet till 20.00 denna lördag och vi for dit så sent som möjligt, det var aslugnt. Gott om parkeringsplatser och nästan tomt inne i "templet". Köpte på oss en rejäl garderob som jag nu håller på och monterar.

Så här såg det ut innan den nya garderoben kom in i våra liv.Återkommer förmodligen i morgon med bilder av byggresultatet.

5 Comments:

Blogger Nini said...

Hahahaha IKEA, en lönelördag!?

Tur att det gick bra iaf :)

Jag vill köpa nya vintergardiner men jag har psis infört ett köpstop på mig själv. Det ska vara ända till min 30-års dag. Är tanken....


...det kommer gå åt helvete =/

torsdag 30 november 2006 kl. 11:39:00 CET  
Blogger Kattis said...

Lycka till med garderobsbygget. Vi är överlyckliga över att vårt bygge är färdigt å supernöjda med resultatet, särskilt efter att spegeldörrarna kom på plats :-)

torsdag 30 november 2006 kl. 17:12:00 CET  
Blogger Fria Foten said...

Hörru du, kom ner till Peking istället och gör dina instrumentaffärer, du kanske känner igen oss också någonstans ifrån????

fredag 1 december 2006 kl. 12:04:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

Nini - köpstopp förutom julklappar då...?

Nylonqueen - det är kul när man känner sig nöjd. IKEA's grejer har blivit så mycket bättre genom åren, numera ser det nästan ut som "på bilden" när man byggt klart.

Flaxa - det jag köpte var på en privatannons på blocket. Annars är man väl lite bortskämd när man bor på Söder och har så många gitarraffärrer inom gångavstånd.

söndag 3 december 2006 kl. 19:02:00 CET  
Blogger Fria Foten said...

Klart att du är bortskämd. Jag känner till dom allihop nästan. men åk på en liten utflykt vet jag...."S"

torsdag 7 december 2006 kl. 19:55:00 CET  

Skicka en kommentar

<< Home