Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

fredag, november 17, 2006

Hustrun + jag = sant

Igår firade Hustrun och jag vår första bröllopsdag.
Det var något helt nytt att fira och vi hade trevligt, trots allt.
Varför denna negation i slutet av förra meningen? Förklaring kommer...

Vill först passa på att berätta lite om vårt bröllop förra året.
Det var en strålande tillställning. Planerad under en längre tid och hemlig för alla utom för våra mammor. Hustrun och jag har hängt ihop i snart tjugo år och det var dags att känna att prövotiden var över. Det var inget gå ner på knä och fria eller så, utan mer en mogen diskussion mellan oss som pågått under en längre tid. Vi hade en resa planerad och på nätet kollade vi upp möjligheterna till att äkta oss i samband med resan.Vi gifte oss på en strand i Australien, barfota och ledigt klädda till tonerna av Hep Stars "Wedding".
Vittnen var våra vänner Cammo och Coralie, själva vigseln förättades av Nicole Brown. Den här stranden ligger strax norr om Surfers Paradise och det var ballt med surfare i bakgrunden (men de syns inte på någon av de här bilderna). Det blåste som tusan den här dagen och det kanske syns på bilderna. Efter ceremonien åkte vi och tog den officiella bröllopsbilden tillsammans med tigern Rama.Vilken häftig kisse, hälften vit - hälften vanlig orange.
Ja, den är levande men det var beväpnade vakter/skötare precis utanför bild så man var aldrig orolig. Rama hade också en tjock kedja runt halsen som satt fast i marken. Men vilken bjässe...!!! Tassarna var "stora som dasslock" och tänderna långa och vassa. Men han var så fin och lät sig snällt klias och klappas.

Sedan åkte vi hem till Cammo och Coralie och hade en Aussie-BBQ tillsammans med några av deras vänner och grannar, människor vi inte kände men det spelade ingen roll. Vi hade dagen innan fyllt kylen med champagne, vin och öl.
Vet ni att det knappt finns Foster's i Australien, det är något påfund för övriga världen.
Nä, Victoria Bitter och Cascade Premium Lager var det som gällde och man var strax inte törstig längre. Jäkla kul dag.
Underbara människor de där australiensarna, så "easy going", generösa och öppna - "no worries, mate" har blivt min ledstjärna efter den resan.


Nu åter till den där negationen.
Dessvärre valde vi igår fel restaurant för att inmundiga vår måltid. Vill inte tala om vad stället heter men vi skämtade lite om och konstaterade att den låg i fel del av stan, en del man sällan besöker om man inte har något ärende dit eller bor där. Det var ett ställe vi en längre tid hade tänkt att besöka och nu vet vi att vi förmodligen aldrig kommer att återvända dit.

Och vad var det som gick snett där då?
Kändes fånigt att dagen innan ha bokat bord, vi var de enda gästerna under de c:a två timmar vi satt där. Trist som fan.
Förrätten, tonfiskcarpatio, var bland det mest snålt tilltagna jag sett och smakade nästan ingenting.
Maten, oxfilé med sötpotatis-fries för mig, aborre med smaksatt ris och palmhjärta för Hustrun, var OK - inte mer än så.
Det vita vinet vi enats om var för varmt, fick be om en ishink.
Och dyrt som fan. Pengar är visserligen inte "the issue" när man går ut på bröloppsmiddag men det var absolut inte prisvärt och sånt gillar jag inte.

Vi hade tänkt att stanna för en drink eller tre men vi kilade iväg till en lite "syltig" pub och tog ett par bärs istället, det är mer vår stil.
Vi hade, som sagt, en trevlig kväll, skrattade och hade kul i varandras sällskap - så där som vi egentligen alltid har det.
(*nu med rosa fluff i luften, nån som ser?*)

16 Comments:

Blogger Fria Foten said...

Märkligt att vissa ställen ska försöka sig på att vara så jäkla "cred". Jag blir också helförb... när det inte är prisvärt.

Men du vart har bildern atagit vägen ifrån bröllopet????

fredag 17 november 2006 kl. 16:43:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

En sylta är oftast sååå mycket bättre än ett "snyggt" ställe.

Det har varit lite strul med den server där jag parkerat bilderna, hoppas den blir stabil snart. De bör kunna ses nu.

fredag 17 november 2006 kl. 18:06:00 CET  
Blogger Tankevågor said...

Jättefina bilder på er! Min man och jag gifte oss också hemligt utomlands....efter många år tillsammans.

Men nu blir jag nyfiken ....var var ni och åt? Och vad är "fel" stadsdel?
Trist med restauranger som inte håller måttet. Är det dyrt och "tjusigt" så ska det inte bra vara gott det ska var bra service och en trevlig totalupplevelse.
Grattis till era år tillsammans!

fredag 17 november 2006 kl. 19:57:00 CET  
Blogger Fria Foten said...

No pictures att all!

lördag 18 november 2006 kl. 02:55:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

Londongirl - jag mejlar dig...

flaxa - de ska synas nu, prova med att "uppdatera" när du har sidan uppe.

lördag 18 november 2006 kl. 11:25:00 CET  
Blogger Marge_II said...

Häftig bröllopsbild.
Och vilken mäktig katt.
Wov, som man säger ;-)

lördag 18 november 2006 kl. 18:39:00 CET  
Blogger Kattis said...

Det var absolut det läckrase bröllopsfoto jag sett nånsin. Efter att ha varit gift i 25 år har jag känt men lite botad men nu vill jag gifta mej direkt, men vi skulle bli oense direkt, Goset å jag om vilket djur vi skulle posera med. Jag är ju galen i lejon jag.

söndag 19 november 2006 kl. 16:59:00 CET  
Blogger Nini said...

Naaaaah!! Är det ett helt år sen redan!?? Tiden går fort när man har ro..mkt att göra =)

Jag hade glömt bort hur himla fina dom där bilderna på er är! Tror jag ska om-planera mina bröllopsplaner...jag vill me ha en tiger!

Maila mig med om rest.namnet, nu är jag ju galet nyfniken!!

måndag 20 november 2006 kl. 09:05:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

Tack alla tjejer för era positiva reaktioner. Varför är det bara tjejer som kommenterar? Är det så att den romantiska ådran sviker grabbarna?

måndag 20 november 2006 kl. 09:53:00 CET  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Grattis i efterskott!

Vilket fantastiskt bröllop, och vilka underbara minnen ni kommer att bära med er!

Samuel

måndag 20 november 2006 kl. 18:53:00 CET  
Anonymous Anonym said...

Jaha - Det är väl bäst att man säger något då! :-)

Grattis!

Synd att ni valde "fel" restaurang. Men vem vet - Det kanske ger lycka, enligt något gammalt skrock.

tisdag 21 november 2006 kl. 12:59:00 CET  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Grattis på den första bröllopsdagen!

tisdag 21 november 2006 kl. 13:00:00 CET  
Blogger Cliff Hanger said...

Härligt att ni fortfarande trivs, skrattar och har kul i varandras sällskap efter så många år. :-)

Coola bröllopsbilder, även om jag "smygtittat" på dem redan tidigare, på din hemsida. :-)

Att Foster´s knappt inte finns i Australien var oväntat, närmast en chock.

tisdag 21 november 2006 kl. 15:08:00 CET  
Blogger Fria Foten said...

Lucky You. Gubben och jag ska nog gifta oss inom snar framtid. Men vi har det dilemmat att vi måste göra det av praktiska skäl så snart som möjligt. Kanske blir det Rådhuset eller någon kyrka ändå. Kyrka förresten, jag skulle vilja vara på en äng eller vid ett vattendrag av något slag...vi får se!!!

tisdag 21 november 2006 kl. 17:13:00 CET  
Blogger Sir Realistic said...

DMH - Många fina minnen har vi, både från den resan och tidigare roliga händelser.

Bert - Tror inte på skrock men något bra ska man säkert kunna ta med sig av den erfarenheten.

Hannele - Tack, och fler ska det bli.

CH - Trodde att de drev med oss gällande Fosters.
En annan väldigt populär sort i Oz är Tooheys New

Flaxa - Det är ett lyft att gifta sig, stärker banden ytterligare.

onsdag 22 november 2006 kl. 08:30:00 CET  
Blogger Babushka said...

Ni är verkligen otroligt fina tillsammans.
Grymt att ni har hållt ihop så länge!

torsdag 23 november 2006 kl. 23:25:00 CET  

Skicka en kommentar

<< Home