Min bilder
Namn:
Plats: Södermalm, Stockholm, Sweden

Jag är 191,5 lång. Lirar Rock. Gillar skön mat. Smal. Har bott i London. Skriver låtar. Snäll. Nygift (ganska). Står gärna på scen. Salongsknäpp. Tar mig tid. Älskar hela världen (ja, faktist-Vaddårå...?). Är en god lyssnare.

Sir Realistic's Hemsida

måndag, juni 18, 2007

Nu är det höst...

Nja, det kanske inte är riktigt så illa men visst är det lite snopet att ha det så här kyligt i mitten av juni strax innan "Svensson" ska få semester.



Själv blir jag snart arbetslös efter att ha haft ett långt vikariat på förskolan (bilden ovan är från en utflykt i Nackareservatet med ungarna) men jag bekymrar mig inte så mycket för det. Jag visste ju från början att det var tidsbegränsat och jag ser fram emot att få lite sommarlov. Ska väl försöka hitta ett vettigt jobb men jag ger mig själv litet hopp att det ska lyckas under sommaren. Det blir väl att gå tillbaka till skolan och vikariera när höstterminen drar igång. Jag har många dagar att plocka ut från a-kassan i sommar, har även ett litet arv att förvänta mig och hustrun tjänar bra så ekonomiskt är det OK trots allt.

I augusti ska jag göra ett gig som basist med mina kompisar
i The Sewergrooves. Det är ett gig på en liten festival utanför Arvika, Obskyrfestivalen. Ska vara "stand-in" åt deras basist Andreas som ska bli pappa då (3:e barnet). Jag ser väldigt mycket fram emot att giga igen, det var ett par år sedan jag senast stog på en scen.

Rock 'n' Roll...
Mer om det senare.

Annars håller jag igång det "egna" bandet Strange Crew. bäst det går men det är lite trögt. Vi är gamla gubbar som inte lägger speciellt mycket krut på det utan lirar för att vi vill ha kul. Väldigt få bilder på mig där på vår hemsida och det är nog lika bra det - finns bara på "bandet-sidan" med en liten presentation ännu, ska väl uppdatera den där sajten nån gång...

Glad midsommar, på er...

8 Comments:

Blogger Fria Foten said...

Long time, no see!

måndag 18 juni 2007 kl. 23:52:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

Äääääntligen är du tebaks :)

Klart vi tar en lunch nån dag, har saknat dig som fasen!

Säg till bara, så bokar vi en dag.

tisdag 19 juni 2007 kl. 09:06:00 CEST  
Blogger Tankevågor said...

Kul att se dig igen! Visst är det skönt med somarlov?! Skulle vara kul att höra dig spela...Blir det inget gigg på närmare håll i Stockholm i sommar?
Ha det gott i helgen!

onsdag 20 juni 2007 kl. 10:39:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

glad mid*hick*sommar

for hes a jolligood fellow
for hiiis....

onsdag 20 juni 2007 kl. 22:04:00 CEST  
Blogger Cliff Hanger said...

Låter bättre med rock n´roll än "vettigt jobb". Rock on!

torsdag 21 juni 2007 kl. 14:52:00 CEST  
Blogger Sir Realistic said...

Flaxa - Jo, det har blivit lite sällan men nu har jag lite mer tid efter att jag startat mitt "sommarlov"

Nini - Tack darling, vi försöker få till en lunch snarast, jag hör av mig.

Londongirl - Sommarlov är toppen, påminner om en svunnen tid ;-) Kanske det kan bli läge att höra mig spela i Stockholm, ska snart börk´ja fiska efter något gig med "gubbarna".

Stefan - Tack för glada tillrop. Undrar om inte jag sett dig i "parken"? Är du mörkare än din bild på Bloggen vill visa? Hälsa Fru Sug.

C H - Rock 'n' Roll är kul men ger så taskigt med stålar.

tisdag 26 juni 2007 kl. 10:13:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

Va' trist att du slutat!! Vår äldsta kille ska nämligen börja på förskolan i höst. Lycka till med jobbsökandet!

/fru sug

torsdag 5 juli 2007 kl. 19:19:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

yp. a.k.a "brother" sug

;)

fredag 20 juli 2007 kl. 16:52:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home